ساخت سازه گلخانه

سازه گلخانه

گلخانه یا Green house به فضای محدودی اطلاق می­ شود که قابلیت کنترل شرایط محیطی مناسب را برای رشد گیاهان از نواحی مختلف در طی فصول مختلف یک سال داشته باشد. طبق این تعریف از جمله عملکرد گلخانه، فراهم کردن شرایط محیطی لازم و مورد نیاز محصولی معین است. گل­خانه‌­ها بر حسب اینکه چه نوع مصالح ساختمانی در آن‌ها بکار برده شده‌است به نوع ثابت و متحرک تقسیم‌ بندی می‌شوند. گلخانه‌­های ثابت، به گل­خانه‌­هایی گفته می‌شود که مصالح ساختمانی بکار رفته در آن‌ها از جنس پایدار و با دوام باشد. پس باید سالیان سال از آن‌ها استفاده کرد.

طي سالهاي اخير شاهد روند رشد روز افزودن احداث واحدهاي گلخانه اي در سراسر كشور هستيم . در واقع گلخانه به مثابه يك تكنولوژي جديد به شدت مورد پذيرش كشاورزان قرار گرفته است . توليد در خارج از فصل ، امكان كنترل عوامل محيطي ، امكان كشت هر محصول در هر منطقه آب و هوايي ، كنترل آفات و بيماريها، مصرف كمتر آب ،‌راندمان بالاي توليد ،‌دوام محصول پس از برداشت ، قيمت بالاتر محصول براي فروش در خارج از فصل كشت محيط آزاد و مواردي از اين دست مزاياي اين روش كشت هستند . و كشت گلخانه اي به دليل همين مزايا امروزه به عنوان يكي از مهمترين و پيشرفته ترين شاخه هاي علوم كشاورزي نمود پيدا كرده است . در حال حاضر بيش از 1500 هكتار گلخانه براي توليد محصولات مختلف در كشور احداث شده است و هر سال بر اين مقدار افزوده ميشود .

سازه های گلخانه شامل مشاوره و ساخت گلخانه می شود که به ابعاد و اندازه های مختلف ، بسته به نوع محصول و منطقه ی آب و هوایی طراحی می گردد.

سازه های گلخانه ایی شامل :

  • ستون ها
  • کمان های اصلی
  • شبکه بندی (خرپاها) مهارهای سازه
  • آبرو
  • دریچه ( اتصالات دریچه ، رک و پینیون-دریچه و موتور و گریبکس دریچه ) می باشد.

 

برای دریافت مشاوره رایگان در زمینه طراحی و راه اندازی گلخانه با شرکت ارگ سبز پارتیکان تماس حاصل فرمایید.

وبلاگ ارگ سبز پارتیکان : http://argesabz.blog.ir/

ساخت سازه گلخانه-ساخت گلخانه-تجهیزات گلخانه-بسترسازی گلخانه

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *